برگزاری مراسم نامزدی و عقد


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نوعروس و آدرس noarous1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 141
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 34
:: بازدید سال : 88
:: بازدید کلی : 2664

RSS

Powered By
loxblog.Com

نوعروس

برگزاری مراسم نامزدی و عقد
یک شنبه 30 مهر 1396 ساعت 11:36 | بازدید : 22 | نوشته ‌شده به دست نوعروس | ( نظرات )

خوب است قبل از مراسم نامزدی و عقد، سنگ هایتان را با نامزدتان وابکنید تا برای برگزاری نامزدی یا جشن عقد، هیچ نکته ناگفته ای باقی نمانده باشد و همه چیز از قبل مشخص شده باشد.

مراسمی با ریشه یونانی!

مراسم نامزدی یا عقد اولین بار در یونان برگزار شد که البته هیچ شباهتی به نامزدی‌های امروزی نداشت. در یونان آن زمان، پدر دختر خانم و خواستگار او رودر رو می‌نشستند و مردان فامیل و محل آنها را دوره می‌کردند. خواستگار و پدر دختر خانم در غیاب او قرارهای ازدواج را می‌گذاشتند بدون این‌که به او اجازه اظهار نظر بدهند.

با این حال این روزها مراسم نامزدی با آداب کاملا متفاوتی برگزار می شود. ما در این جا گام به گام به شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید یک مراسم نامزدی خوب و به یاد ماندنی برگزار کنید.

توافق کنید

در بیشتر اقوام و شهرهای ایرانی مراسم نامزدی یا عقد را خانواده دختر خانم برگزار می‌کنند و تمام مخارج آن را هم بر عهده می‌گیرند و آقا داماد و خانواده با کیک و گل به مراسم می‌روند. در برخی شهرها مراسم در خانه عروس برگزار می‌شود اما میوه و شام مراسم را خانواده داماد تهیه می‌کنند و به خانه دختر خانم می‌آورند. بعضی اقوام هم رسم دارند که خانواده عروس و داماد هر کدام برای فامیل خودشان یک مراسم نامزدی یا عقد ترتیب می‌دهند. در مورد تمام این موارد باید در مجلس بله برون توافق کنید و مسئولیت‌های توافقی را به گردن بگیرید.


۳ ماه فرصت بخرید

تاریخ مراسم نامزدی یا عقد معمولا در مجلس بله برون تعیین می‌شود که اغلب یکی از اعیاد مذهبی یا تعطیلات آخر هفته است. برخی خانواده‌ها تاریخ نامزدی یا عقد را به زمانی موکول می‌کنند که تکلیف درس، کار و مسکن دختر خانم و آقا پسر معلوم شده باشد. برخی خانواده‌ها هم بعد از آشنایی اولیه ملزم می‌دانند که دختر و پسر به عنوان نامزد یا عقدشده به فامیل و آشنایان معرفی شوند. مهم این است که عجله نکنید و دستکم سه ماه زمان بدهید تا مراسمی آبرومند برگزار شود.

 

 بودجه را تعیین کنید

خانواده‌ای که برگزاری مراسم را بر عهده می‌گیرد باید دقیقا بداند برای این مراسم چقدر می‌تواند خرج کند. بهتر است کیفیت این مراسم با جشن عروسی که خانواده داماد برگزار می‌کند هماهنگ باشد. اگر هزینه این مراسم برای‌تان سنگین است و باید خرج جهیزیه را هم بپردازید حتما بی‌رودربایستی با داماد و خانواده‌اش صحبت کنید تا دل‌خوری یا کدورت ایجاد نشود. بهترین راه این است که دختر و پسر بودجه‌ای که دارند را روی هم بگذارند وآن را بین جهیزیه، مسکن، مراسم عقد یا نامزدی و جشن عروسی تقسیم کنند.

 

محل برگزاری جشن باید ...

خانه، باغ، تالار یا پارکینگ؟ بسته به بودجه و تعداد مهمانی که برای مراسم‌تان دعوت کرده‌اید باید محلی مناسب را برای مراسم در نظر بگیرید. می‌توانید در این مورد صرفه جویی کنید در عوض حلقه‌های بهتری بخرید.

 

قرارداد ببندید

اگر مراسم مفصلی را در نظر دارید بد نیست که مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای آن را بر عهده یک موسسه برگزارکننده بسپارید. این موسسات بسته به خدمات پذیرایی و شام انتخابی هزینه های کم و زیادی دستمزد می‌گیرند که باید به این ارقام هزینه کرایه محل جشن، گل آرایی، موسیقی، طراحی میز نامزدی یا سفره عقد و سایر خدمات دل‌خواه‌تان را بیفزایید.

 

ایده پردازی کنید

اگر جشن را خودتان برگزار می‌کنید باید برای کرایه صندلی، تزیین فضا و حتی گل‌آرایی از قبل ایده‌هایی را در ذهن داشته باشید. برای این منظور می‌توانید از اینترنت، مجلات و کتاب‌های طراحی مجالس کمک بگیرید و به تدریج وسایل مورد نیاز این تزیینات را تهیه کنید.

باقی مطالب را در مقاله برگزاری مراسم نامزدی با قیمت مناسب از سایت نوعروس دنبال کنید




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: